Tímto bych se chtěl podělit o svou zkušenost s půstem. Tedy jak tím na vodě, tak to, co následovalo po půstu na zeleninovo-ovocných šťávách, mladém ječmeni a strouhané zelenině. Berte to prosím tak, že to je jen něco, co mi sedí a může se proměňovat. Hledejte si v tom sami cestu, pokud Vám to dává smysl.

Proč jsem se rozhodl k očistě díky půstu a syrové stravě?

Pocítil jsem už v minulosti, že té energie jako lidé máme spousty. Jen jsme se naučili nadměrně jíst a ještě k tomu hodně vařeného, smaženého a né živého plného vitálních látek. Nadměrná potrava vede k přetěžování jater, žlučníku, ledvin, slinivky a střeva. Toxiny z jídla vedou i ke kornatění žil a ukládání do mezikloubních prostor z čehož jsou pak zbytečné problémy. Hlavní impulz byl, že jsem si to vždy dokázal odůvodnit, že teď ještě ne. Ale láká mě mít energii do budoucna pro děti a radosti, tvořivost života. Pro život.

3.ledna jsem začal PŮST NA VODĚ do druhého dne cca 36h

4.ledna jsem si udělal před dobou obědu šťávu z mrkve a pak si dal asi 3 jablka a dostatek vody

5.ledna ráno mrkvová šťáva a odpoledne jablečná s okurkou a nakrouhaná zelenina (řepa, jablko, mrkev) a mladý ječmen

A pak už jsem pokračoval další dny lehkými jídly se zeleninou jako třeba rýže s tofu a špenátem… i si koupil mé oblíbené brambůrky pringles, ale poprvé v životě mi doma vydržely 5 dní a stále nejsou dojezeny 🙂

Mění se chutě velmi rychle, né že bych teď neměl občas chuť na něco sladkého, ale když to jím, je to jinačí a není to ono.

Tím, že jsem jedl a přerušil půst na vodě tuhou stravou, sice syrovou, která obsahuje „spousty“ enzymů, vitamínů a minerálů, tak jsem si mohl dovolit jíst hnedle lehké vařené jídlo. Doporučuje se stejná doba návratu jako samotného půstu, tedy pomalé přidávání stravy, aby se něco nestalo s našimi orgány, pro které by to mohl být šok. Nejíš a najednou smažák s hranolkama…

Od 17.ledna se opět chystám na podobné kolečko, tentokrát bych více ječmene a zeleninových šťáv dle chuti.

Chceš se přidat? Napiš.

CO MI TO DALO?

ZEJMÉNA KVŮLI BENEFITŮM, KTERÉ MI PŘIJDOU VELKÉ. Během toho 1.dne se mi tak uvolnilo tělo a hlavně kolena, že jsem byl překvapen. Říká se (nevím, co je na tom pravdy), že tělo když má prostor, že nemusí zpracovávat potravu, tak má čas a prostor na jiné. Čistit, čistit a čistit. Což se stejně přirozeně děje i při běžném provozu, ale tady se jde asi hloubš, to bych Vám kecal. Nadměrné jezení a toxíny z jídla se údajně ukládají do mezikloubních prostor a tak jsem na vlastní zkušenost vnímal, že JSOU MNOHEM OHEBNĚJŠÍ během jednoho dne vynechání stravy. Samozřejmě, né každý snášíme půst stejně, někoho bolí hlava, jiného záda, pro někoho to je naprosto ok…

Může se ten „detox“ projevit různě a je dobré o tom něco vědět.

Překvapilo mě zpětně, že i ZRAK JE LEPŠÍ, DÝCHACÍ CESTY SE UVOLNILY.

DALŠÍ BENEFIT BYL SPÁNEK. Nemohl jsem spát a měl i děsivé sny tedy, kdy jsem si myslel, že je někdo v místnosti se mnou. Během těch 3 dnů jsem spal každý den tak 5h.

Další benefit byla REGENERACE A ENERGIE, né že bych zvedl více co se týče cvičení s vlastní váhou těla, ale vydržel jsem déle a nějak se mi chtělo strašně hýbat, nasávat vzduch venku a druhý den jsem mohl znova, cvičit, cvičit, cvičit 🙂 Svaly druhý den nebolely. Jednou jsem si dal, ale to už bylo po tom odlehčení větší počet opakování na dřepy a kliky a to bylo druhý den trochu cítit.

NEŘÍKÁM, ŽE TO TAKHLE BUDOU MÍT VŠICHNI. Relativně delší dobu se zajímám o zdravý životní styl a sleduji i starší lidi, kteří jedí opravdu málo. Třeba 2x denně a mají tolik síly a energie, že si říkám, škoda, že to neví více lidí.

Share Button